Wali Band

Thursday 8 May 2014

INSTITUSI ZAKAT

NATIONAL ZAKAT FOUNDATION UK





National Zakat Foundation merupakan inisiatif pecah tanah yang bertujuan untuk menggunakan dana Zakat dan derma sukarela dikumpul di United Kingdom untuk faedah tempatan, penerima yang layak. Kumpulan ini termasuk beberapa ahli yang paling lemah dalam masyarakat kita, termasuk balu, anak-anak yatim, pelarian, orang tua dan juga yang tiada tempat tinggal.
Kerja kami meliputi lima bidang teras yang bersama-sama membentuk satu perkhidmatan hujung-ke-akhir untuk masyarakat Islam di UK berkenaan dengan Zakat
National Zakat Foundation berusaha untuk memastikan bahawa dasar-dasar dan prosedur adalah mengikut sepenuhnya garis panduan Al-Quran dan Sunnah.
Butiran pengiraan, membayar dan menerima Zakat sering berbeza di kalangan sarjana Islam. Walau bagaimanapun, dalam spektrum perbezaan boleh diterima pendapat,  National Zakat Foundation  akan menerima pakai dasar-dasar yang berada dalam kepentingan yang miskin dan memerlukan serta mereka yang paling praktikal untuk melaksanakan dalam konteks semasa UK.


0 comments:

Post a Comment